Halva tiden gjord.

Då så nu ska jag skärpa till mig ordentligt med detta för nu slutar skolan och jag kanske får ett liv igen utan att jag har mitt huvud dränkt i skolböcker hela dagar och kvällar, det är bara en redovisning kvar nu så ska allt vara klart.
Jag tänker njuta kraftigt av den ledigheten jag har kvar tills jag börjar jobba på Tisdag :)
Nu har vi gått hela tjugo veckor in i graviditeten idag så halva tiden kvar och känner mig redan som en gravid heffa klump, men visst det hör till :) eller vad säger ni?
Just nu väntar jag på att my love ska komma hem då han åkte iväg och skulle fixa ett par saker, sedan blir det att krypa till sängs och mys pysa.
Imorgon blir det långdag för mina sezor och pappa som hämtar, tycker inte alls om när de ska behöva gå länge men dock inte längre än andra barn bara jag som är fjantig ,misstänker det iallafall.
Nu så uppdaterar jag mera imorgon är ganska trött på ögat så ska slappa lite.

Lite info fast våran bebis var 19 cm och vägde cirka 220 gram för en vecka sedan så lite olika och allt var bra på ultra skriver mer om detta i nästa inlägg, vi firade  med att köpa en bola som lillen kan lyssna på.

Info.

Ungefär vid den här tiden är det dags för ett nytt besök hos MVC. Modern märker att barnet rör sig alltmer och det går ibland att se dess rörelser. Livmodern växer alltmer och skjuter fram magen. Det kan hända att naveln börjar puta ut, i sådant fall kommer den att göra det tills förlossningen. Bröstkorgen växer och det kan vara mycket bekvämt med en justerbar BH.

Ditt barn är 14-16cm långt från huvud till stjärt och väger ca 350g. Barnet är fortfarande mycket litet men växer snabbt och är nu halvvägs. Nu följer en kritisk fas i utvecklingen av sinnesorganen - hörsel, syn, känsel, smak och lukt. Äntligen kan barnet höra och känna igen din röst. De olika sinnesorganens nervceller utvecklas nu i sina specifika delar av hjärnan. Nybildande av nervceller har trappats ned något, och koncentreras istället till utveckling av komplicerade förbindelser mellan nervceller som krävs för funktioner som minne och tänkande. Bär du på en flicka finns det redan omkring två miljoner ägganlag i äggstockarna. Barnet kan nu njuta av att sträcka ordentligt på armar och ben, eftersom nervsystem och muskler har utvecklats tillräckligt för att det ska vara möjligt.


Hej svejs!


Uttryck dig

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback