Vecka 24

Då var vi inne i vecka 24 tänkte uppdatera lite om bebis osv.
Torsdag förra veckan så fick jag komma till barnmorskan då jag haft besvärliga sammandragningar och fått bricanyl för dessa och doktor tid den 30 Juni, så vi tyckte det var läge för en tidig mätning av magen och det visade sig att måttet var på tok för stort jag hade gått 23 v men hade mått för en 28 veckors gången graviditet om jag då legat på högsta kurvan så förmodligen har jag för mycket fostervatten denna gång med, återstår att se.
Hjärtljuden var perfekta på 156 slag minuten och den lille var otroligt livlig tre mätningar innan det vart riktigt :) och allt såg bra ut i övrigt.
Dock haft mycket ont kring rygg och bäcken så idag fick jag en akuttid hos doktor och visar att mina fogar gått isär och glappar så det blev sjukskrivning och sjukgymnastik så vi får hoppas på det bästa och se vad dr Ludmilla kommer fram till på Onsdag.
 Sedan så har jag ny barnmorsketid på Måndag för ny mätning innan läkarbesöket.
Så just nu ser min vardag ut av enbart vila inga trappor, tunga lyft eller ansträngning, tur jag har en fantastisk sambo som fixar allt nu, älskar dig.
Allt för mig nu vila och en Nogger blir det.


Uttryck dig

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback